فانوس جنوب
کد خبر: 1763       پنجشنبه 11 آبان 1396 در 11:57
| ف | | |

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

وضعیت منطقه "منبع آب" اهواز به رئیس جمهور توضیح داده می‌شود

وضعیت منطقه

یکی از دلایل حادثه ریزش کوه در منطقه "منبع آب" اهواز و حوادث مشابه آن عدم اجرای مصوبات گذشته در خصوص ساخت و سازها بوده است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم جلوگیری از احداث ساختمان‌های غیرمجاز از سوی شهرداری‌ها تاکید کرد.
 
کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی اظهار کرد: یکی از دلایل حادثه ریزش کوه در منطقه "منبع آب" اهواز و حوادث مشابه آن عدم اجرای مصوبات گذشته در خصوص ساخت و سازها بوده است.
 
وی افزود: قطعا اگر فردی دچار فقر نباشد در حاشیه شهر اقدام به احداث ساختمان غیرمجاز نمی‌کند تا شاهد از دست رفتن فرزندش زیر آوار شود و علت این حوادث عدم اجرای مصوبات توسط مسئولین است.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سخن امام راحل تصریح کرد: اگر کسی نمی‌خواهد مصوبه‌ای را اجرا کند مسئولیت نپذیرد. اگر کسی مسئولیتی را قبول کند و به اجرای مصوبات عمل نکند خائن است و اگر فردی نیز توان اجرا داشته باشد و مسئولیت نپذیرد خائن است.
 
حاجی‌زاده عنوان کرد: اگر تلفات انسانی و قصور امروزه ما در این دنیا می‌گذرد حتما در دنیای دیگر باید پاسخگوی این قصور باشیم. عدم اجرای مصوبات و شرح وظایف قانونی ما موجب شده که پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد چنین فاجعه‌هایی باشیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خوزستان بیان کرد: باید هر تعهدی که در این جلسات داده می‌شود دنبال شود وگرنه صرف تشکیل جلسه نتیجه‌ای نخواهد داشت.
 
حاجی‌زاده با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: باید سه کمیته تخصصی، راستای موضوع این جلسه مبنی بر مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی تشکیل و هر ماه یک‌بار جلسه کارگروه و هر سه ماه یک‌بار در ستاد بحران برگزار شود.
 
وی ادامه داد: شهرداری مکلف است از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند و در صورت احداث ساختمانی به صورت شبانه و غیرمجاز، آن را تخریب و به فضای سبز تبدیل کند.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: همچنین باید مستندی از وضعیت قبلی منطقه منبع آب و بلوار نواب ظرف کمتر از یک هفته ساخته شود تا وضعیت این مناطق به رئیس جمهور و وزیر کشور شرح داده شود.
 
حاجی‌زاده گفت: همچنین باید مناطق حادثه‌خیز خوزستان که در خطر زلزله، رانش و لغزش زمین قرار دارند توسط کارگروه شناسایی و طرح‌های لازم توسط کارگروه ارائه شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به خطر رانش زمین در روستای "میر احمد" ایذه عنوان کرد: موضوع جابه‌جایی روستای میراحمد باید هر چه سریعتر به دست به شورای برنامه‌ریزی برسد و طرح و برآورد اولیه آن نیز مشخص شود.
 
وی گفت: همچنین انجام مطالعات بافت‌های مقاوم و غیرمقاوم توسط شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی انجام شود. در خصوص مطالعات سکونت‌گاه‌های اضطراری نیز باید از سوی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، هلال احمر و شهرداری اهواز سریعتر اقدام شود.
 
حاجی‌زاده بیان کرد: جهت انجام مطالعات لرزه‌نگاری مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است